Входи для керування засувкою та контролювання її положення
Оператор може керувати положенням засувки:
- дистанційно з пульта керування за допомогою кнопок, які підмикаються до входів 1...3 пристрою: «Відкрити», «Закрити», «Стоп»;
- за допомогою кнопок, які розташовані на лицьовій панелі пристрою.
Входи 1...3 забезпечують гальванічну розвязку між кнопками та пристроєм.
ПКП1Т. Для контролювання струму, що споживається електроприводом засувки, використовується стандартний вимірювальний трансформатор струму, наприклад, Т-0, 66-УЗ, що підмикається до входу 4.
ПКП1И. До входу 4 підмикається датчик імпульсів, що встановлений на валу засувки:
- геркон;
- датчик Холла;
- активний датчик (індуктивний, ємнісний, оптичний).
Автоматичне зупинення електроприводу при досягненні засувкою кінцевого положення
Блок керування (БК) ПКП1 дозволяє автоматично вимикати електродвигун при досягненні засувкою крайнього (кінцевого) положення без застосування кінцевих вимикачів.
ПКП1Т. При надходженні зовнішнього сигналу на відкриття або закриття засувки БК відстежує значення сили струму з трансформатора струму та час, що відлічується таймером. На час пускового моменту сигнал, який надходить з трансформатора, ігнорується блоком керування.
Визначення кінцевого положення може здійснюватися одним із трьох способів:
- значення струму досягло встановленого (параметр СurA) та час, що відлічений таймером, знаходиться у встановленому інтервалі (IntL...IntH), як при закритті, так і при відкритті засувки;
- теж саме при в закритті засувки, а при відкритті після закінчення встановленого часу (IntС);
- при відкритті та при закритті після закінчення встановленого часу.
Два перші способи визначення кінцевого положення дозволяють щільно закривати засувку, визначати відкрите положення залежно від її конструктивних особливостей. Третій спосіб дозволяє керувати деякими типами засувок, які допускають механічних перевантажень у кінцевих положеннях.
ПКП1 сигналізує про кінцеве положення, що досягнуте засувкою, вмикаючи реле 4, якщо засувка закрита, або реле 5, якщо вона відкрита. Реле 1 або 2 при цьому вимикається.
ПКП1И. Визначення кінцевих положень відбувається аналогічним чином, але БК відстежує значення періоду проходження імпульсів, що надходять від датчика, та їх число, вимикання двигуна.
Аварійне вимикання електродвигуна
Блок керування ПКП1 визначає аварійну ситуацію, при цьому вимикає керування приводом, вмикає реле «Аварія» та миготіння індикатора при:
- заклинюванні засувки у процесі руху;
- проковзуванні валу приводу або інших механізмів.
Контроль та індикація поточного положення засувки
На початку роботи ПКП1 запускає таймер, який відлічує час руху засувки та обчислює відсоток її відкриття.
Будь-який із цих двох параметрів (час руху або відсоток відкриття засувки) можливо вивести на індикатор пристрою.
Виходи
ПКП1 має два вихідні реле для керування засувкою (реле 1 та 2), два реле для імітації кінцевих вимикачів (реле 4, 5) та реле 3 для аварійної сигналізації.
Крім того, у ПКП1 за бажанням замовника може бути встановлено модуль, який формує уніфікований струмовий сигнал 4...20 мА, пропорційний ступеню відкриття засувки, або модуль інтерфейсу зв'язку з ЕОМ RS-485.
Налаштування на об'єкті. Програмування
Для налаштування пристрою на об'єкті встановлюють спосіб визначення кінцевих положень та часові параметри ходу засувки. Знаючи робочий струм двигуна електроприводу, необхідно встановити параметри захисного вимикання.
Встановлені параметри зберігаються в енергонезалежній пам'яті пристрою та залишаються незмінними при вимиканні живлення.
Програмування пристрою здійснюється кнопками, які розташовані на передній панелі. Для попередження несанкціонованого доступу до змінення параметрів установлено захист.