Векторне керування
Векторне керування- спосіб керування синхронними та асинхронними двигунами, не тільки тими, що формують гармонійні струми (напруги) фаз, але й які забезпечують керування магнітним потоком ротора (моментом на валу двигуна)
Векторне керування застосовується у разі, якщо у процесі експлуатування навантаження може варіюватися на одній і тій же частоті, тобто немає чіткої залежності між моментом навантаження та швидкістю обертання, а також у випадках, коли необхідно одержати розширений діапазон регулювання частоти при номінальних моментах. Це дозволяє значно збільшити діапазон керування, точність регулювання, підвищити швидкодію електроприводу. Цей метод забезпечує безпосереднє керування обертаючим моментом двигуна. Обертальний момент визначається струмом стратора, який створює збудливе магнітне поле. При безпосередньому керуванні моментом необхідно змінювати, крім амплітуди, і фазу статорного струму, тобто вектор струму. Цим й обумовлений термін "векторне керування".
Векторний спосіб керування перетворювачем частоти дозволяє здійснювати більш якісне керування електродвигуном, ніж скалярний.
Автоматична оптимізація енергоспоживання (AОЕ)
Це спеціалізований алгоритм, який використовується у системах зі змінною швидкістю регулювання для швидкості центробіжних насосів та вентиляторів. При виході на завдання частотний перетворювач ОВЕН ПЧВ автоматично зменшує рівень вихідної напруги, адаптуючись до струмового навантаження, що змінюється, зменшуючи тим самим витрату енергії та акустичний струм двигуна.
Сплячий режим
Більшість приводів, зокрема центробіжні насоси, не допускають роботи на частотах обертання нижче 20-30 Гц. Для енергоефективного керування такими приводами потрібен режим роботи з періодичними зупинками, більш відомий як "сплячий режим". Цей алгоритм, з одного боку, захищає привід від перегрівання та підвищеного зношування, які пов'язані з роботою на низьких частотах, з іншого боку – забезпечує ефективне керування приводом з підтримкою керованого параметра (тиск, рівень, температура тощо) у межах, які визначені раніше. "Сплячий" режим часто застосовується у керуванні насосами, градирнями, вентиляторами АВО тощо.
Вбудований ПЛК
Вбудований ПЛК перетворювачів частоти ОВЕН ПЧВ дає користувачу можливість реалізації додаткової програми керування та може забезпечити альтернативою зовнішньому ПЛК або програмованому реле. У якості змінних цього вбудованого ПЛК можуть бути використовувані сигнали входів ПЧВ, внутрішні події ПЧВ, часові затримки, тощо. Вбудований ПЛК дозволяє виконувати всі основні функції керування частотним перетворювачем ОВЕН ПЧВ: запускання, зупинення, змінення уставок, реверс змінення набору параметрів, скидання аварії тощо. Всього програма вбудованого ПЛК ПЧВ може містити до 20 кроків подієвої логіки.
Автоматична адаптація двигуна (ААД)
Цей алгоритм для розрахунку моделі двигуна, за яким здійснюється безсенсорне векторного керування перетворювачем частоти ОВЕН ПЧВ з високою точністю та тепловим захистом двигуна. Під час цієї процедури частотний перетворювач ОВЕН ПЧВ вимірює та запам'ятовує актуальні параметри двигуна, щоб потім використовувати їх у еквівалентній схемі заміщення двигуна в алгоритмі керування. Процедура виконується без обертання вала двигуна (що дуже зручно, тому що не завжди є можливість пускати весь агрегат у такому режимі).
Зручна комунікація
Основні можливості роботи з інтерфейсом:Усі перетворювачі частоти ОВЕН ПЧВ мають вбудований гальванічно ізольований інтерфейс RS-485, який призначений для програмування та діагностики ПЧВ за допомогою програми-конфігуратора, обміну даними за мережею між ПЧВ та іншими пристроями АСУ ТП (ПЛК, SCADA). Набір вбудованих протоколів залежить від конкретної моделі ПЧВ. Протокол Modbus RTU підтримують всі ПЧ.
- Дистанційне керування приводом за допомогою командного слова.
- Дистанційне змінення налаштувань та конфігурації керування.
- Відображення аварій та режимів роботи за допомогою слова стану.
- Одночасне керування із входів та за RS-485.
- Функції захисту приводу при пропаданні зв'язку за RS-485.
Плавний пуск за допомогою ПЧВ
Частотні перетворювачі ОВЕН ПЧВ дозволяють здійснювати плавний пуск двигуна з мінімальним перевантаженням за струмом (пусковий струм, що не перевищує 150% від номінального). Для важких застосувань у перетворювачах частоти ОВЕН ПЧВ1/ПЧВ2 передбачений варіант не тільки лінійної, але S-образної пускової характеристики. Її використання дозволяє скоротити необхідний час запускання під навантаженням. Для лінійки ПЧВ3, яка містить частотні перетворювачі потужністю до 90 кВт, реалізована можливість відкладеного запускання, що дозволяє легко та зручно організувати запускання декількох потужних ПЧВ.
Динамічне гальмування
Є декілька варіантів зупинення частотного перетворювача ОВЕН. Найпростіший з них – зупин вибігом, коли з керованого двигуна просто знімається напруга. У цьому випадку зупин двигуна є нерегульованим та, у випадку значної інерції приводу, тривалим. Не можна забувати, що у цьому режимі двигун, що зупиняється, працює у генераторному режимі, що в деяких випадках може призвести до перенапруження на ланці постійного струму частотного перетворювача. Тому достатньо часто застосовують динамічне гальмування. У цьому випадку частотник подає постійну напругу на 2 фази двигуна, що створює постійне нерухоме магнітне поле. При обертанні ротора відносно цього магнітного поля, відбувається змінення напряму електромагнітного моменту, тобто він стане гальмівним та під впливом цього моменту відбувається гальмування. Кінетична енергія частин, які обертаються, переходить у теплоту, яка виділяється у колі ротора ланцюга за рахунок струмів, що індукуються в ній нерухомим полем статора. Змінюючи величину напруги, яка підведена до обмотки стратора, можливо регулювати величину гальмівного моменту. Основною перевагою цього гальмівного режиму є точна зупинка. Постійну напругу можливо підводити до обмотки статора лише на час гальмування. Для розсіювання надлишкового тепла у режимі динамічного гальмування режимі використовуються гальмівні резистори.
Протипожежний режим
Протипожежний режим є необхідним для частотного перетворювача, який керує вентиляторами у будівлі. При виникненні пожежі та спрацьовуванні пожежного датчика, який підімкнений до дискретного входу частотного перетворювача ОВЕН ПЧВ3, частотник зупиняє виконання поточної програми керування та переходить особливий режим роботи. Частотний перетворювач може бути зупинений або примусово увімкнений на роботу у розімкненому контурі керування, за уставкою, яка встановлена раніше. Ще однією особливістю протипожежного режиму є ігнорування аварій частотним перетворювачем, тобто збереження працездатності приводу у будь-яких ситуаціях на час роботи протипожежного режиму.
Пропуск резонансних частот (байпас)
У кожному із наборів параметрів може бути запрограмовано по дві смуги частот для частотних перетворювачів ПЧВ1,2 та три смуги частот для частотних перетворювачів ПЧВ3. Також перетворювачі частоти ОВЕН ПЧВ3 мають вбудований напівавтоматичний алгоритм пошуку резонансних частот для спрощення пусконалагодження частотних перетворювачів вентиляційних систем. Перетворювачі частоти ОВЕН ПЧВ підтримують функцію байпаса швидкостей, коли користувач має можливість виключити із алгоритму роботи системи небажані для нього діапазони частот обертання приводу (наприклад, що викликають підвищений шум при роботі через резонанс із зовнішніми частотами).
Підхоплення двигуна (старт на льоту)
Це підхоплення двигуна, що обертається, після відновлення живлення, причому двигун може обертатися як у потрібному напрямку, так й у зворотному напрямку (наприклад, припливний вентилятор у будівлі, що розігнаний зустрічним вітром). В останньому випадку, частотний перетворювач спочатку плавно зупинить двигун, а потім розжене його у потрібному напрямку. Функція автоматичного підхоплення двигуна, що обертається, з автоматичним визначенням параметрів руху забезпечує плавну безударну роботу у випадку провалів напруги, а також плавний запуск приводів з виконавчими механізмами, які постійно обертаються (наприклад, у системах вентиляції, на млинах тощо).
Виявлення обривання ременя
Функція виявлення обривання ременя може бути корисною при роботі насосів, вентиляторів та компресорів у системах як із замкненим, так і розімкненим контуром регулювання. Обривання ременя визначається непрямими обчисленнями. Якщо крутний момент двигуна виявляється меншим величини моменту при обірваному приводному ремені, а значення вихідної частоти перетворювача складає понад 15 Гц, спрацьовує сигналізація, яка за вибором користувача може або зупинити роботу установки, або видати попередження на локальну панель за RS-485
.